zasady marketingu nieruchomości

Jak to robią pośrednicy? Sprzedaż nieruchomości to proces, który może wydawać się skomplikowany, szczególnie jeśli robisz to po raz pierwszy. Jednak z właściwym przygotowaniem i zrozumieniem podstaw marketingu nieruchomości, może stać się znacznie prostszy i efektywniejszy. Celem tego artykułu jest przedstawienie kluczowych zasad, które pomogą Ci sprzedać nieruchomość szybko i za dobrą cenę. Bez względu na to, czy sprzedajesz mieszkanie czy dom, te zasady będą dla Ciebie pomocne.

Zrozumienie Twojej nieruchomości

Zapewne zastanawiasz się, o co chodzi w tym nagłówku. W skrócie – jeśli nie poznasz dobrze swojego towaru, to nie będziesz w stanie być skutecznym sprzedawcą. Nawet jeśli to dom lub mieszkanie, w którym zamieszkiwałeś, możesz nie być świadom jego wad i zalet. Przyjrzyj mu się więc z perspektywy. Zastanów się, jak będzie na tę nieruchomość patrzył potencjalny nabywca – co może go zniechęcać, a co będzie atutem?

Znajdź swojego nabywcę

Zanim znajdziesz realnego klienta, stwórz sobie klienta hipotetycznego. W marketingu taką wymyśloną osobę często nazywa się “personą”. Ma to być postać, która potencjalnie mogłaby się zainteresować Twoim domem lub mieszkaniem. Kim jest? Czy ma rodzinę? Jaką pracę? Ile zarabia? Jakie są jej potrzeby? Dzięki takim ustaleniom będziesz wiedział na co stawiać akcenty w ofercie.

Cena jako narzędzie marketingowe

Każdy pośrednik wie, że podstawowym narzędziem marketingowym przy sprzedaży nieruchomości jest cena. Nie jest dobrze ani, gdy jest za niska, ani gdy jest za wysoka. Więc jeśli masz problem z wyceną, skorzystaj z usług rzeczoznawcy. Samodzielnie najlepiej zastosuj metodę porównawczą, czyli zobacz, ile kosztują podobne nieruchomości w tej samej okolicy. Cenę ustal tak, aby zawierała pewien margines do negocjacji, jednak nie na tyle wysoką, by od razu zniechęcała.

Tworzenie atrakcyjnego ogłoszenia

Dobre ogłoszenie to kluczowa sprawa dla skutecznej sprzedaży nieruchomości. Dobre, czyli jakie? Konieczne składowe ogłoszenia sprzedaży domu lub mieszkania to treść oraz zdjęcia. Coraz częściej używane są też prezentacje 3D i filmy. Z prezentacją 3D możesz mieć problem, ale nakręcenie filmu komórką nie powinno być większym wyzwaniem. Co do zdjęć – zadbaj o to, aby były wykonane w dobrym świetle (najlepiej naturalnym, niezbyt ostrym) i pokazywały dobrze skadrowane wnętrza. Opis musi być poprawny i rzeczowy. Masz w nim zawrzeć wszystkie istotne informacja oraz położyć nacisk na zalety lokalu – to Twoje zadanie, aby uświadomić klientowi, jakie są atuty nieruchomości!

Promocja Twojej nieruchomości

Z tego względu, że obecnie praktycznie cały obrót nieruchomościami odbywa się dzięki ogłoszeniom zamieszczanym na internetowych portalach, Twoje zadanie jest ułatwione. Portale te oferują zautomatyzowane formy promocji anonsów. Czyli: płacisz i ogłoszenie jest lepiej widoczne. Czy warto w to zainwestować? Jeżeli sprzedajesz w lokalizacji, gdzie podobnych nieruchomości jest dużo, na pewno warto. Dzięki temu Twoja oferta nie zginie w natłoku innych. Warto sprawdzić ofertę portali z ogłoszeniami sprzedaży nieruchomości, np. https://www.nieruchomosci-online.pl/ .

Dobre praktyki

Nie popełniaj jednego, głównego błędu – nie myl marketingu z manipulacją i oszustwem! Twoje starania o wypromowanie ogłoszenia muszą polegać na umiejętnym eksponowaniu jego zalet i uświadamianiu, że ewentualne wady nie dla każdego jest istotne (np. położenie przy ruchliwej ulicy – dla jednych jest to dyskwalifikacja mieszkania, innym kompletnie to nie przeszkadza).

Zadanie sprzedającego nieruchomość to wciągnięcie potencjalnego klienta w pozytywne emocje. Pobudzenie jego wyobraźni, tak aby widział siebie w danym lokalu i uznał, że życie tam byłoby wygodne i przyjemne. To także przekonanie, że takie marzenie jest realne (używanie ceny jako elementu marketingu), a mankamenty są albo nieistotne, albo zdecydowanie przeważają nad nimi atuty. Szerzej o tym jak sprzedać nieruchomość piszemy tutaj.

Działaj z planem!

Jeśli zapoznałeś się już z powyższymi poradami, przystąp do ułożenia planu. Jak widzisz – skuteczne sprzedaż wymaga uporządkowanego i przemyślanego działania. Jeśli właśnie tak podejdziesz do sprawy i poświęcisz temu odpowiednio dużo czasu oraz skupienia, efekty Cię zaskoczą. Jesteśmy pewni, że odkryjesz w sobie żyłkę pośrednika!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here